26 de juny del 2013

FLAMA DEL CANIGÓ 2013

Dissabte 22 al mati sortia l'expedició arbequina direcció al Canigó per anar a buscar la Flama. Després d'unes quantes hores de cotxe arribem a Vilafranca de Conflent on ens distribuïm amb els cotxes i ens dirigim cap a la pista que ens durà al Canigó. Llavors seguim en un cotxe l'Alex, la Núria, els 2 Salvadors, el Francesc, l'Antoni i el Marc.

Anem fent amb el cotxe per camins prop d'una hora, fins que a Prat de Cabrera ens van prohibir el pas. Tot i la sorpresa teniem molt clar que agafaríem l'espurna del Cim. Així que ens carreguem les motxilles  i a pujar cap amunt. Teniem unes dos hores fins a Cortalets i unes altres 2 fins fer el Canigó.

Continuant la pujada ens varem trobar un allau, travessàrem pel mig i  pujarem fins arribar a Cortalets. Llavors xino-xano anem pujant per uns senders rocosos i ja cap a la part final amb molta pedra solta, vent i els últims raigs de sol arribem al Canigó!!! Arribàvem pels volts de les 10 i la regeneració és feia a la mitjanit, així que vam esperar-nos assentats i abrigats entremig d'unes roques. A l'hora de la regeneració, varem encendre el fanalet i ja no es va aturar fins arribar a la vila d'Arbeca.

De sobte quan ens despediem del cim, va passar-nos un núvol fred i humit, seguit d'un aire gelat que ens va fer baixar una mica més ràpid, primer a Cortalets i després baixada conjunta fins al cotxe. Ara una altra hora de cotxe cap avall on alguns vam aprofitar per recuperar forces i descansar. A partir d'aquell moment la flama havia d'anar fins Arbeca sense pausa però sense presses. Un cop a Vilafranca, s'iniciaven els relleus de còrrer on hi ha el dificultós tram de pujada de Fetges. Els atletes corregueren fins la localitat catalana de Martinet on donaren relleu als ciclistes.

El grup anà tirant amb alguna complicació de poca importància. Pel camí ens anàvem creuant amb altres atletes com ara els dels Xafatolls, els de Soses o els de l'Albi. També uns quants cotxes ens animaven el pedalar amb pitades, fet que donava forces al Solé o al Rata per iniciar un atac i a posar metes volants a mig camí.

Després de recorre uns 90km arribàvem a Ponts on ens esperava un bon dinar al Xalet. Amb la panxa plena, ens dirigíem cap a la Plana de l'Urgell on a Preixens reiniciarem els relleus de corre. Ho unírem tot (pedalar i corre). Això ja s'atansava, ja arribàvem a Vilanova i un bon nombre de corredors s'uniren per arribar plegats a la vila. Tot i que es feu llarg, els atletes arribaren a l'entrada d'Arbeca on encara si uní més quitxalla i tots junts entrarem la flama a la Plaça del Toll, és llegí el Manifest i a continuació, s'encengué la foguera.

ENHORABONA I GRÀCIES A TOTS AQUELLS QUE HEU FET POSSIBLE QUE LA FLAMA POGUÉS ARRIBAR BEN VIVA AL NOSTRE POBLE!!!

(en breu tindreu un recull de totes les fotos de la baixada de la flama)