5 de juny del 2013

2 de juny

Per començar amb bon peu aquest mes de juny, uns quants bikers del C.C Arbeca pujaren fins la Pena. El Jaume Cortasa i el Corte sortiren des d'Arbeca direcció els Omellons a buscar el Xavier Gaya i el Jaume Salla, per despertar-se, ja només sortir del poble, tocà pujar el racó del Monxa i després alguns dels corriols de la Terra d'Oliveres, direcció Tarrés, Vimbodí i cap al monestir de Poblet passant pel GR 171.
                                 El team al Mirador de la Pena

Tots 4 a la font del deport
Passat Poblet, comença l'ascens fins a la Pena. Acabant de pujar han passat per la Font del Deport. Un cop al mirador descens boig per la senda del Colom.

Els Jaumes repostant

Un cop a baix anar fent fins arribar als Omellons i Arbeca respectivament. En total han sortit 74km i 1350mdpa.

D'altra banda, el Marc va anar fins a Cambrils, sortia ben d'hora de casa per poder arribar a l'hora de dinar al lloc. Sortint des d'Arbeca, i ja enfilant-nos cap als Omellons, Vinaixa, l'Albi, Vallclara i aquí ja pit amunt pel coll dels Masos fins arribar a Prades. Un cop dalt tocava seguir direcció Cornudella de Montsant. En aquest tram (el més guapo) va tocar travessar algun rierol, va sortir un cabirol del mig del no res i el tram anava passant pel bosc en un entremig de camins i corriolets.
Rierol abans de pujar pel Coll d'Alforja

Un cop a Cornudella travessant el pantà de Siurana, tocà pujar un altre cop, tot i que ara per una pista encimentada. Arribats a dalt baixada i l'últim coll fou el d'Alforja fins a l'ermita de Puigcerver. En aquest tram, una punxada va fer-me aturar, va ser posar el pot d'esprai, apa pressió a la roda, punxada tapada i ara si costa avall fins arribar a cota 0.

El Montsant al fons

Si us hi fixeu bé, al fons es veu el mar. Al recte el port de Tarragona i a la dreta la punta de Salou

Els camins es van tornar arenosos i al cap de poc passava per Montbrió del Camp i Cambrils, resseguint tot el passeig marítim i arribant al càmping Joan.

En total van sortir uns 94km amb 2000mdpa.