30 d’abril del 2012

CATIGAT 2012, 100 Km PEL PLA D'URGELL

Avui uns quants bikers d'Arbeca ens hem despertat molt d'hora per anar a pedalar a la Catigat 2012, que aquest any sortia de Bellvís. Arribàvem a Bellvís justos de temps. Hem anat a buscar els dorsals i hem preparat les bicis.

Fotos del David Pinyol
Fotos del CELI LINYOLA

Classificacions

TRACK CATIGAT 2012

Puntualment a les 8:00 s'ha donat la sortida. Comencen els 100km. Donem una volta per Bellvís i tornem a passar per l'arc de sortida ja dirigint-nos cap al Poal, on estava ple de cartells en contra de la polèmica Central de Biomassa. Continuem cap a Els Arcs, Linyola, Vallverd i arribem a l'Estany d'Ivars . A l'Estany hi havia control de pas. D'aquest primer tram cal destacar l'estat dels camins enfangats i plens de tolls; també l'abandonament de Xavier Gaya a Linyola degut a un xoc en cadena que li ha doblegat el fre de disc davanter i li ha estat impossible continuar. Ànims Gaya!!! A l'estany el primer arbequí ha estat Marc Ribera amb un temps de 54:00. Més tard hi han passat Sergi Pelegrí (1:03), Jaume Cortasa (1:05) i Josep Palou (1:16). Travessem tot l'estany, força ple i llavors una pujada infernal plena de fang.

Seguim rodant per pla travessant els pobles d'Ivars d'Urgell, el Bullidor, Barbens, Castellnou de Seana, Vilasana, Golmés i Vilanova de Bellpuig on hi havia el segon control de pas i un complet avituallament. Seguim pel canal d'Urgell, passant pel Salt del Duran i ja fins arribar a Mollerussa, després Palau on hem picat una mica de xocolata, tornem cap a Fondarella i arribem a Miralcamp on després d'una corba tancada venia un pujadot on més d'un ha posat peu a terra. Al cap d'un quilòmetre, a la zona de la Serra ens esperava unes fortes rampes de puixa-baixa, fetes per trencar a tothom!!! Llavors ja baixada fins a Torregrossa on hi havia el 3r control de pas.

Des d'aqui em començat un dels trams més durs ja que venia una zona de terra pastosa que frenava la roda i a més a més venia pujada. Un cop a dalt de tot, zona de corriols i ja ens dirigíem cap a Sidamon, l'últim poble ha estat Bell-lloc on hi havia una gran afició animant als participants i donant-los forces per finalitzar els últims 7km. Aquests 7km han estat eterns. Arribada a Bellvís i cap a buscar l'entrepà de llangunissa. En 17a posició ha travessat la meta Marc Ribera amb un temps de 3:44, en 63 lloc Sergi Pelegrí amb un temps de 4:14. Jaume Cortasa classificat número 100 amb 4:32 i tancant les files del C.C. Arbeca Josep Palou en 5:14 en 158a posició. Objectiu complert amb els 100km al sac!!!

Sergi Pelegrí a la meta

Jaume Cortasa a l'arribada

Cal dir coses a millorar per l'any vinent ser encara millor. Com ara mostrar el lloc de concentració al entrar a Bellvís, la senyalització d'alguns trams (sort del GPS), hem refereixo a cintes que costaven de veure i l'esprai al terra era insuficient. La falta de personal en algunes carreteres importants com ara el creuament de la N-II al pas per Mollerussa (concretament a l'altura de la Casa Canal). Passem a les coses positives, avituallaments un 10, a Vilanova fins i tot oli per la cadena i mànega per treure-hi el fang, la gent que t'animava pels pobles un 10, la zona de sortida i arribada 10 i el circuit més durillo que l'any passat també aprova amb l'excel·lència.

Sergi Pelegrí amb els 100km realitzats

Agrair al club amfitrió el BTT Bellvís i a tots els altres clubs ciclistes i excursionistes del Pla d'Urgell, per aquest magnífic diumenge de BTT del que hem gaudit i dir-los que l'any vinent en volem més!!!