13 de maig del 2013

ARBECA MONTSERRAT

De bon mati, cap allà a les 6:00, apareixien els bikers més matiners a la plaça Lluís Companys. Quan el sol ja començava a despuntar les primeres clarors, posem cap allà 6:20, arrencàvem direcció Montserrat. Els primers km foren planejant pel canal fins a l'altura de Tàrrega, on ens trobarem al Marc Mata, del CELI Linyola, que ens acompanyaria fins als peus de Montserrat i llavors ell tiraria cap a Barcelona.

Despertant-nos als Vilars
Els bikers sortint d'Arbeca

Pedalant mentre surt el sol

Passat Tàrrega, seguírem per un camí on la vista principal eren els sembrats i alguna masia, fins arribar a Cervera (9:00h i 40km). Des de feia una estona al "Rata", els canvis li anaven com volien, sort que vam poder-ho arreglar!!! Anem seguint per la vora de la via del tren, on ens trobem uns nois que també anaven direcció Montserrat a peu
Passant per Cervera

Esmorzant a Sant Martí Sesgueioles
 Anem seguint per la vora de la via del tren, on ens trobem uns nois que també anaven direcció Montserrat a peu. Al cap de poc, baixada forta i ens dirigim cap a Vergós Guerrejat, ara venia un boci de carretereta passant per Freixenet de Segarra fins arribar a Sant Guim de Freixenet (11:00h 57km). D'aquesta localitat ens enfilem cap als aerogeneradors per deixar-nos caure fins Sant Martí Sesgueioles, on ens esperava un esmorzar collonut. Ben be 2 pams de llangunissa amb el seu corresponent entrepà, juntament amb fesols i ous ferrats i bo!!!
Esperant l'esmorzar

Ens
El Joel amb Montserrat al fons
estem una estoneta agafant forces i tornem-hi a pedalar. Ara el sol ja començava a fer la seva feina i el pedalar es feia més feixuc amb l'esmorzar que digeríem, a més, el terreny era més puja i baixa, tot i això, tots varem superar-ho. Llavors, al deixar un boci de carretera, passar una altra zona de molins, passada una corba, les muntanyes montserratines, es deixaren veure. Això ja ho teniem!!!!

A partir d'aquell moment, baixada frenètica. En breu i per accedir a la carretera del monestir, ens tocà pujar una bona rampa fins que al km 100 després d'una mica més de 6h de BTT arribem a la carretera que ens duria a la Moreneta.

Foto de família a Montserrat

Els 2 veteranos al monestir
Apa que ja hi som!!! Arribarem a la plaça del Monestir!!!! Això ja ho teniem superat!!!! Aparquem les bicis i uns van a visitar l'església, d'altres a encendre un ciri.

El Solé vora la Moreneta

Una estona després tocava anar cap a fer un dinar-berenar a Collbató. Traient la força que encara guardaven en un racó, tornem per carretera i després baixem seguint un camí força bonic que ens duria fins el dinar que feia una bona estona que el sentíem!

Recollida de les bicis amb el Taxi Joan

Un cop haguérem recuperat forces, ens vingué a buscar el Taxi Joan, on carregarem les bicis al seu remolc i ens n'anarem cap a Arbeca. D'altra banda, una bona colla d'omellonencs i omellonenques, vingueren a ajudar i col·laborar amb el tema logístic. Gràcies a tots ells!!!

Enhorabona a tots!!!!!

Perquè un, arribà on vol! Enhorabona a Vicent, Jaume Nadal, Joel Molgó, Josep Palou, Xavier Pascal, Jaume Salla, Joel Gaya, Xavier Sans, Jaume Mesalles, Josep Maria Solé, Gilbert Cortecans, Xavier Gaya i Joan Perera

En total sortí uns 134km amb 1965m de desnivell + acumulat.